Współczesna reklama wymaga wykorzystywania każdej wolnej przestrzeni, która nie została jeszcze zawłaszczona na potrzeby szeroko pojmowanego marketingu. Z tego powodu możemy obserwować, jak loga znanych firm pojawiają się na coraz to nowych przedmiotach i powierzchniach, które nie były dotychczas wykorzystywane na potrzeby reklamy. Dobrym przykładem przedmiotu, który od niedawna jest wykorzystywany do promowania produktów, jest bidon. Bidon reklamowy to kolejny etap rozwoju kampanii reklamowych.
Czy bidon jest skutecznym nośnikiem reklamy?
Odpowiedź na tak postawione pytanie jest stosunkowo trudna. Bidon reklamowy to po prostu zwykły bidon z wodą, na którym umieszczony jest nadruk z reklamą. Płaska powierzchnia pozwala na umieszczenie grafiki, ale nie jest pewne, czy nadrukowane logo jest dobrze widoczne. Bidony wykorzystywane są przez kolaży lub przez biegaczy. Widzowie widzą je na ogół tylko przez moment, tak więc nadruk musi być prosty i łatwy do rozpoznania. W przeciwnym razie szanse na to, że reklama zostanie zauważona i rozpoznana, są niewielkie.